fredag 7. november 2014

Nye deler til Brewsteren, del 3

Da var en nye motstrømskjøler i hus også.

Jeg gikk for Bryggselv sin kraftige (og tunge):
http://www.bryggselv.no/products/motstromskjoler-kobber-4m



Den koster litt (2295,-), men dette valgt ble gjort med tanke på at jeg kan ta med
denne videre når jeg senere kommer til å bytte ut Brewsteren....kansje til Blichmann
BrewEasy, vi får se.

Kjøleren virker mildt sagt meget solid. Likte også at det var sveiset fast en brakett i den ene enden,
noe som gjør at den kommer til å bli enkel å feste til trancherbordet jeg har planer om litt frem i tid.


Meeeeen, jeg får ikke testet kjøleren enda da. De compressions fittings jeg hadde bestilt var akkurat 1 millimeter for små, så jeg må få tak i noen 5/8" til 1/2", og det eneste stedet jeg har funnet dette foreløpig, er hos bargainfittings.com hvor de koster 20$ stk. Litt dyrt, men hvis jeg ikke finner noe annet så får jeg vel bare bestille.




En annen kobling som var feil størrelse, var den som går inn til den gamle kranen på kjelen, men her har jeg allerede bestilt en ny som er 1/2" til 3/8".


Når jeg bare får koblingen til kjelen, så kan jeg egentlig begynne testingen. Skal bli spennende å se på før og ettermålinger når jeg kommer så langt.

Har også kjøpt nye silikonslanger i fra Bryggselv som er tykke og gode, men ikke på langt nær så stive og små som de som følger med Brewsteren. Gikk for denne typen til 89,-/meter:
http://www.bryggselv.no/products/silikonslange-12mm-super-1meter

PS. Jeg skal lage en komplett deleliste til slutt med linker og priser når jeg bare har alle de riktige delene jeg trenger

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar