torsdag 19. oktober 2017

Kort update på Kina CR123 batterier til Tilt

Da har jeg endelig fått brukt opp alle Clas Ohloson CR123 batteriene til 60,- stk så da var det på tide å få testet de jeg kjøpte på Ebay for 4,50 pr. stk.

Kjøpte 50 stk for rundt 225,- ink. frakt, så holder de en 4 ukes tid med aktivt bruk så er jeg kjempe happy. De fra Clas holdt vanligvis 4-5 uker i faktisk bruk.

Tok og veide de opp mot hverandre og det var kun 0,2 gram forskjell.  Bør ikke ha noe særlig å si på kalibreringen av Tilt'en


c
Clas Ohlson batteri


Kina batteri (50 pack til høyre)

Dette batteriet står nå og jobber i den siste batchen (#86):
https://www.brewstat.us/brew/2243/dbm-86-tomasmesse

Jeg kjørte en test i vann før jeg slapp Tilt'en oppi vørteren, og da så alt riktig ut, men oppi vørteren så viste den for lav OG og for høy temperatur. Må nok kjøre en ny kalibrering før neste gang ja. Var litt vel kjapp med å få den oppi gjæringskaret.

Kommer fler oppdateringer litt senere

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar